У рамках проведення Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2019» та «Європейського STEM-тижня в Україні» у Сурсько-Михайлівській СЗШ проведено класні години : « Професії майбутнього, « Світ STEM- професій», «Професій різних багато, школярикам про них потрібно знати»; школярі взяли активну участь у Всеукраїнських конкурсах «Кенгуру», «Левеня» та інтерактивних природничих конкурсах; відбулися профорієнтаційні зустрічі з представниками ВПНЗ. З метою поширення кращого педагогічного досвіду STEM-освіти створено веб-сторінку та фотоальбом на сайті школи. 22 квітня 2019 року учителем хімії та біології Борох Н.В був проведений STEM-квест для учнів 8 класу «Наука – це просто». Дітям були запропоновані різноманітні станції з цікавими практичними завданнями, де на простих дослідах можна було дослідити наукові закономірності фізики, хімії та біології. Так, у «Хімічній лабораторії» учні ознайомилися з властивостями крохмалю, навчилися визначати його за допомогою якісних реакцій та народних методів, а також дослідили вміст цієї речовини в харчових продуктах. На станції «Я чарівник» діти «приборкали змій» під час досліду «Фараонова змія» та дослідили властивості магнітного поля при роботі з залізними ошурками та магнітами. Продовжити чарувати дітям було запропоновано і на зупинці «Веселкова». Тут завданням було дослідити дію індикаторів на різні середовища. Цікавим було відкриття того, що окрім хімічних індикаторів, навколо нас є безліч природніх індикаторів – рослинні соки. Тож наступним завданням було зі звичайного соку буряка та вишні, використовуючи різні середовища, створити різнокольорові розчини.На зупинці «Я – винахідник» учні з підручних матеріалів виготовляли різноманітні моделі, які могли б демонструвати фізіологічні процеси чи явища. Так, Матинян Анастасія виготовила модель грудної клітини, хлопці намагались виготовити модель головного мозку людини з пластиліну, а група дівчат за допомогою техніки «орігамі» виготовляли модель молекули ДНК. Під час проходження цього квесту учні дізнались багато нового та цікавого про такі прості речі та явища, що їх оточують, отримали багато позитивних емоцій, а дехто здобув новий життєвий досвід, і всі вкотре переконались, що наука – це просто!.
Учителька природознавства та математики Престинська С.В. особливу увагу приділяє дослідницькій діяльності, чим зацікавлює дітей до навчання. На уроці природознавства під час вивчення теми «Явища природи» діти практично познайомилися з поняттям магнітних явищ. За допомогою магніту та залізної стружки учні помітили притягування та відштовхування стружки та магніту. Також провели дослідження, щодо генерування електричного струму різними овочами, фруктами та рідинами. За допомогою цифрового мультиметра діти виміряли силу та напругу струму, який утворюється.
Іверський ЗЗСО
Учні 9 класу разом з вчителем математики Федько Т.І. та вчителем образотворчого мистецтва Лахай С.В. під час вивчення теми «Геометричні перетворення фігур на площині» підготували проект «Вишивка і орнамент у геометрії». Актуальність проекту зумовлена зростанням популярності вишивки у час науково-технічного прогресу і машинної праці. Речі, прикрашені вишитим орнаментом, подушки, рушники, картини відзначаються неповторністю й оригінальністю. Тому, якщо освоїти основні прийоми вишивки гладдю і хрестиком, можна без особливих витрат створювати прекрасні вироби.
Вчителем фізики Голіченко В.Д. було проведено цікавий та пізнавальний урок для учнів 9 класу «Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах» Учні були здивовані цікавими прикладами та фактами, які демонструвалися за допомогою дослідів, комп`ютерної презентації, відеороликів та по новому поглянули на світ навколо себе і усвідомили універсальність фізичних законів.
Петриківська НСШ
Учні 6-9 класів під керівництвом учителя географії та фізики Кондрацької Т.В. здійснили STEM- проект "Теорія дрейфу материків на практиці. Створення інтерактивного стенду моделей". План дій виглядав так:
Міжпредметні зв’язки
|
Тематика
|
Географія
|
«Гіпотеза Дрейфу материків Альфреда Вегенера, 1912р » опрацювання, створення ілюстративного матеріалу
|
Геологія
|
«Геохронологічна таблиця» опрацювання
|
Біологія
|
«Еволюція життя на Землі» опрацювання, створення ілюстративного матеріалу
|
Математика
|
Здійснення розрахунків (масштабування)
|
Технології
|
Вибір матеріалів для створення моделей, об’єктивна оцінка розрахунків, практичне застосування знань, виготовлення інтерактивного стенду з моделями
|
Мистецтво
|
Естетичне оформлення інтерактивного стенду в кабінеті географії
|
Результати проекту: закріплення теорії, практичні навички, зацікавленість учнів, позитивні емоції та враження, поповнення кабінету наочними матеріалами. |