«Майбутнє економіки лежить у площині STEM. Це професії майбутнього». Ці слова виконавчого директора Освітньої коаліції STEM (Вашингтон) Джеймса Брауна стали епіграфом до засідання творчої групи учителів «STEM-весна 2019». Незабаром, років через 5-10 і в Україні, і у світі будуть затребувані зовсім нові спеціалісти, які не лише розбиратимуться у своїй галузі, а й матимуть крос-галузеву спеціалізацію, спеціалізацію на перехресті галузей. Тут STEM(STEAM ,STREAM)-освіта і стає у нагоді, адже вона не лише спрямовує увагу на природничо-науковий компонент навчання та інноваційні технології, але й сприяє розширенню свідомості для знаходження нетрадиційних новаторських рішень. Які ж реальні кроки реалізації у школах STEM-освіти вже роблять Оскаленко Ірина Михайлівна (Іверський ЗЗСО, вчитель англійської мови), Горова Юлія Олександрівна( Микільська на Дніпрі СШ, вчитель хімії, біології, основ здоров’я),Соловей Олександр Вікторович (Олександропільський НВК, вчитель інформатики), Соколова Вікторія Григорівна(Башмачанська СШ, вчитель хімії і біології); Яременко Вікторія Олексіївна, (Привільнянська СШ, вчитель української мови і літератури); Престинська Софія Василівна( Сурсько-Михайлівська СШ, вчитель математики, інформатики); Борох Надія Валеріївна( Сурсько-Михайлівська СШ, вчитель біології та хімії); Подолкіна Олена Володимирівна( Криничанський ЗЗСО, вчитель історії); Шикор Наталія Олександрівна, (Криничанський ЗЗСО, вчитель початкових класів); Приймак Олена Миколаївна( Письмечівський ЗЗСО, вчитель географії, історії); Фандєєва Олена Олексіївна( Письмечівський ЗЗСО, вчитель початкових класів) – про це дізналися педагоги 12 квітня під час засідання творчої групи. Кожен учитель-предметник поділився власним досвідом та баченням, що можна зробити вже зараз в рамках STEM-весни 2019: чи це буде екологічний STEM-проект очищення р.Дніпро від забруднення (Горова Ю.О.),чи експериментальні дослідження хімічного складу грунтів села (Соколова В.Г., Борох Н.В.), чи створення леп-буків з різних навчальних предметів (Оскаленко І.Г.),чи проведення статистичних досліджень чисельності жителів села з дати створення поселення (Престинська С.В.), чи вивчення історії родини, села, школи за старими фотографіями односельців (Приймак О.С.),чи ознайомлення з місцевими митцями: художниками, музикантами, вивчення діалектів, фольклору (Яременко В.О, Подолкіна О.В.),чи проведення «Наукових пікніків», чи знайомство з професіями майбутнього, чи екскурсії на підприємства, зустрічі зі спеціалістами нових професій.. Всіх педагогів зацікав та надихнув досвід роботи використання STEM-технологій Приймак О.М.( http://geografpucmecheve.blogspot.com), Оскаленко І.Г. та Горової Ю.О. На практичному занятті педагоги розробили STEM-проект «Історія Моєї Маленької Батьківщини», який можна втілити в життя в кожній школі.
29 травня відбудеться засіданні творчої групи “STEM-весна 2019:від ідеї - до результату”. |